Maple is structured on two levels. the basic level, the 'kernel', of about 10%, contains primitive and fundamental commands, and algorithms for arithmetic and polynomial calculus. The higher level, maple's library, of about 90%, contains maple code that can be called on commands, and numerous specialized packages, such as LinearAldebra or DEtools.
Maple provides an interactive problem-solving environment, complete with procedures for performing symbolic, numeric, and graphical computations. At the core of the Maple computer algebra system is a powerful programming language, on which the Maple libraries of mathematical commands are built. The Maple software consists of two distinct parts.
The easiest way to create a Maple procedure is to enclose a sequence of commands, which can be used to perform a computation interactively, between the proc (...) and end proc statements. The following procedure generates the string "Hello World". Enter this procedure in a Maple session by entering its definition on one line.
You can use the Maple user interface to enter, manipulate, and analyze mathematical expressions and commands. The user interface communicates with the Maple computation engine to solve mathematical problems and display their solutions. For more information about the Maple user interface, refer to the Maple User Manual.
En mathématiques, beaucoup de problèmes — une fois transcrits sous forme d'équations — se résolvent par une méthode simple et/ou répétitive (exemples : intégration par parties, pivot de Gauss, variation de la « constante », méthode de Cramer, réduction au même dénominateur…). Fort heureusement, il est tout à fait possible d'automatiser de telles op
Maple est, malgré tout, limité. Il peut ne pas réussir à résoudre une équation différentielle. Il pourra, au mieux, fournir une approximation numérique (et bien souvent, il ne pourra rien dire du tout…). Maple ne comprend pas non plus les énoncés : c’est à nous de transcrire le problème dans le langage adapté, c’est encore à nous de lire le résulta
On ne peut pas écrire ce que l’on veut dans l'éditeur. Certains caractères sont interdits, certains noms de variables sont réservés par le système. En particulier : 1. les accents (é, è, ê, ë…), les symboles (&, @, ^…) et les espaces sont interdits dans les noms de variables ; 2. certains noms de variables comme table, diff, I, e, D…) ; Gardez égal