Tutorial Two contains graphic commands and commands used to solve simple differential equations. Tutorial Three provides a simple introduction to programming with Maple. The tutorials are intended to give the reader a concise and efficient introduc- tion to the Maple package.
Maple is structured on two levels. the basic level, the 'kernel', of about 10%, contains primitive and fundamental commands, and algorithms for arithmetic and polynomial calculus. The higher level, maple's library, of about 90%, contains maple code that can be called on commands, and numerous specialized packages, such as LinearAldebra or DEtools.
You can use the Maple user interface to enter, manipulate, and analyze mathematical expressions and commands. The user interface communicates with the Maple computation engine to solve mathematical problems and display their solutions. For more information about the Maple user interface, refer to the Maple User Manual.
In the Unix environment, one types maple as a shell command. The author has used theWindows platform in the preparation of this material. When Maple starts up, a blank worksheet appears on the computer screen entitled Untitled (1) and some palettes with buttons appear along the left-hand side. Some examples of palettes are given in Figure 0.1.
En mathématiques, beaucoup de problèmes — une fois transcrits sous forme d'équations — se résolvent par une méthode simple et/ou répétitive (exemples : intégration par parties, pivot de Gauss, variation de la « constante », méthode de Cramer, réduction au même dénominateur…). Fort heureusement, il est tout à fait possible d'automatiser de telles op
Maple est, malgré tout, limité. Il peut ne pas réussir à résoudre une équation différentielle. Il pourra, au mieux, fournir une approximation numérique (et bien souvent, il ne pourra rien dire du tout…). Maple ne comprend pas non plus les énoncés : c’est à nous de transcrire le problème dans le langage adapté, c’est encore à nous de lire le résulta
On ne peut pas écrire ce que l’on veut dans l'éditeur. Certains caractères sont interdits, certains noms de variables sont réservés par le système. En particulier : 1. les accents (é, è, ê, ë…), les symboles (&, @, ^…) et les espaces sont interdits dans les noms de variables ; 2. certains noms de variables comme table, diff, I, e, D…) ; Gardez égal