[PDF] Programme-Scolaire-4eme.pdf Article premier : Les programmes d'





Previous PDF Next PDF



Exercices dOptique

4) Écrire la relation vérifiée par N et n pour que l'angle i soit nul. Que vaut N ? Solution Ex-O1.4 et B a la même unité que ?2 i.e le m`etre carré.



Devoir Maison 02 : Optique géométrique

le grandissement du rayon `a travers le syst`eme optique. Donner finalement l'application numérique de ce grandissement transversal. 4.d.



Programme-Scolaire-4eme.pdf

Article premier : Les programmes d'enseignement des classes de Neuvième. Quatrième et Terminales



UE 121 ª CONTRÔLE DE GESTION

4. Les réponses du contrôle de gestion à des contextes non stabilisés (65 heures) outils dans une optique d'amélioration continue du rapport.



sujet 2012 - 4ème - optique

PARTIE A : LES VITRAUX DE LA LUMIERE BLANCH. Un vitrail est une composition décorative formée à partir de pièc un joint en plomb.



Evaluation de physique Durée : 40 min Lentilles Barème : 20 pts

issu de B et passant par le centre optique O. 1 pt. 4. 4. Reproduire cette figure à la même échelle



OPTIQUE

L'angle d'incidence et l'angle de réflexion ont la même amplitude. Page 8. 4G1 – Optique – page 8 de 30. 8. 4.



Recueil dexercices corrigés en INFORMATIQUE I

4. Principale carte de circuits imprimés dans un ordinateur. 18) Dans un réseau est ce que les ordinateurs doivent avoir tous le même système d' ...



ANNALES SCIENCES PHYSIQUES 3ème

Chapitre 4 : Un générateur électrochimique : la pile. CORPS MOLECULAIRES. Chapitre 5 : L'air-Les gaz Un rayon parallèle à l'axe optique donne un rayon.

1

REPOBLIKAN"I MADAGASIKARA

Fitiavana-Tanindrazana-Fandrosoana

MINISTERE DE L"EDUCATION NATIONALE

DIRECTION DES CURRICULA ET DES INTRANTS

DCI

PROGRAMMES SCOLAIRES

Classe de 4 ème

à partir de l"année scolaire 2015 - 2016

2 3 4

MINISTERE DE L"ENSEIGNEMENT

SECONDAIRE ET DE L"EDUCATION DE BASE

___________

REPOBLIKAN"I MADAGASIKARA

Tanindrazana-Fahafahana-Fandrosoana

__________

ARRETE N° 2532/98-MinESEB

fixant les programmes scolaires des classes de Neuvième, Quatrième et Terminales A- C- D

LE MINISTRE DE L"ENSEIGNEMENT SECONDAIRE ET DE

L"EDUCATION DE BASE

Vu la Constitution du 18 Septembre 1992 ;

Vu le décret n° 97/128 du 21 Février 1997 portant nomination du Premier

Ministre, Chef du Gouvernement ;

Vu le décret n° 97/129 du 27 Février 1997 portant nomination des Membres du

Gouvernement ;

Vu le décret n° 97/ 210 du 25 Mars 1997 portant fixation des Attributions du Ministre de l"Enseignement Secondaire et de l"Éducation de Base ainsi que l"organisation générale de son Ministère ; Vu la loi n° 94/ 033 du 13 Mars 1995 portant Orientation Générale du Système d"Éducation et de Formation à Madagascar ; Vu l"arrêté n° 5238/97 /MinESEB du 10 Juin 1998 fixant les programmes scolaires des classes de Dixième, Cinquième et Premières A-C-D.

ARRETE :

Article premier : Les programmes d"enseignement des classes de Neuvième, Quatrième et Terminales, sont fixés et seront appliqués à compter de l"année 1998-

1999 suivant les dispositions portées en annexe du présent arrêté.

Article 2 : Toutes dispositions contraires à celles mentionnées dans le présent arrêté

sont et demeurent abrogées. Article 3 : Le Secrétaire général du Ministère de l"Enseignement Secondaire et de l"Éducation de Base, le Directeur de l"Enseignement Secondaire, le Directeur de l"Enseignement Primaire et les Directeurs Inter- Régionaux de l"Enseignement Secondaire et de l"Éducation de Base sont chargés, chacun en ce qui le concerne, de

l"exécution du présent arrêté qui sera enregistré et publié partout où besoin sera.

Antananarivo, le 07 avril 1998

Le Ministre de l"Enseignement Secondaire et de l"Éducation de Base

Jacquit SIMON

5

Teny fampidirana

Natao teny Ivato tamin"ny 08 ka hatramin"ny 10 Oktobra 2014 ny "Dinam-Pirenen"ny Fanabeazana". Nisongadina tamin"izany fa mangetaheta fanavaozana ny fandaharam-pianarana ny Malagasy. Tsy maintsy hirosoana izany na dia mitaky fotoana sy fandinihana lalina kokoa aza, satria hetahetan"ny besinimaro. Mandra-pahavitan"izany fanavaozana izany, dia nanapa-kevitra ny ministera fa hamafisina ny fahalalana sy ny fahaizana fototra ho an"ny mpianatra tsy an-kanavaka. Mba hahatrarana izany tanjona izany, ny fandaharam-pianarana "Pédagogie par Objectifs, na PpO" no heverin"ny ministera fa mety ho hain"ny mpampianatra rehetra ampiasaina miohatra amin"ireo fomba fampianarana hafa, na ho an"ireo efa tranainy manana traikefa, na ho an"ireo mpisehatra vaovao eo amin"ny fampianarana. Io fandaharam- pianarana "PpO" io mantsy no fototra niaingan"ny fomba fampianarana hafa rehetra nampiasaina. Ny fomba fampianarana sasany mantsy dia mbola mitaky fepetra maro vao ahazoana fahombiazana. Matetika anefa, dia tsy tanteraka ireo fepetra ireo. Mila manana, mampita fahalalana sy fahaiza-manao ary toetra amam-pihetsika fototra ny mpampianatra vao mety ahitam- pahombiazana ny fanavaozana tian-katao. Ny fampiasana ny fandaharam-pianarana mifototra amin"ny "Pédagogie par Objectifs", dia efa dingana iray lehibe mankany amin"ny fanavaozana tiana hotratrarina. 6

Programmes scolaires Introduction

7

Introduction générale

Amélioration qualitative de l"enseignement, changements fondamentaux d"orientation politiques et économiques de la nation, ouverture sur les innovations en matière de pédagogie... autant de raisons majeures qui ont dicté la recontextualisation des programmes scolaires. Le Ministère de l"Enseignement Secondaire et de l"Education de Base, par le biais de l"Unité d"Etude et de Recherche Pédagogique, s"est donné comme tâche le réexamen, voire la refonte de ces derniers.

Pour ce faire, la procédure habituelle en la matière a été respectée : réflexion sur

les textes actuellement en vigueur, enquêtes et entretiens auprès des professeurs de

Collèges et Lycées de différentes localités répartis sur l"ensemble du territoire national,

consultation auprès des enseignants et chercheurs d"Universités, d"Ecoles Normales Supérieures et des Instituts Spécialisés, des Cadres de la Direction de l"Enseignement Secondaire et de Projets à caractère pédagogique. Les présents programmes sont donc le résultat d"un processus qui a débuté en1993. Ils ne constituent qu"une étape dans l"élaboration de la version définitive des curricula des Lycées et des Collèges. Certaines approches pourraient paraître inhabituelles aux yeux de beaucoup. Ainsi, l"enseignement de la Géographie, matière considérée dorénavant comme science au même titre que la Biologie ou la Chimie, sera désormais dissocié de celui de l"Histoire ; l"Éducation Civique redevenue discipline à part entière, dispose d"un volume horaire plus conséquent ; enfin et surtout, la formulation des différents thèmes a été pensée dans le triple souci d"harmoniser l"enseignement dans toutes les écoles, de faciliter l"acquisition par l"apprenant des compétences minimales correspondant à chaque niveau, et de rechercher une plus grande rigueur pédagogique. Le professeur

trouvera outre les finalités et les objectifs généraux de l"éducation, les objectifs de la

matière pour chaque classe ainsi que la liste des contenus à enseigner. Par ailleurs, pour la plupart des matières, l"ordre des thèmes n"est ni impératif ni contraignant : le professeur a tout loisir de le modifier en fonction des réalités de sa classe, l"essentiel étant qu"il réussisse à atteindre les objectifs.

Finalités générales de l"enseignement

L"enseignement dispensé dans les Collèges et Lycées malgaches doit avant tout viser la formation d"un type d"individu autonome et responsable, imbu des valeurs culturelles et spirituelles de son pays, notamment le " Fihavanana garant de l"unité nationale » (Préambule de la Constitution), autant que des valeurs démocratiques. L"identification de soi, autre axe de l"éducation, doit déboucher sur l"épanouissement

physique, intellectuel et moral. Formé à la liberté de choix, le futur citoyen sera amené

à participer à la vie culturelle de la communauté, au progrès scientifique et aux

bienfaits qui en résultent, promouvoir et protéger le ²patrimoine culturel national,

accéder à la production artistique et littéraire et être apte à contribuer au

développement économique et social de Madagascar.

Introduction Programmes scolaires

8

Objectifs généraux de l"enseignement

· Développer chez l"élève un esprit de rigueur et d"objectivité de manière à le

rendre apte à s"ouvrir et à agir sur le monde concret, complexe et diversifié. · Assurer l"acquisition des connaissances sur lesquelles s"appuiera en permanence le développement progressif des aptitudes et des capacités intellectuelles.

· Permettre à l"élève d"appréhender le caractère universel des connaissances

scientifiques et littéraires en partant des réalités malgaches.

· Favoriser la créativité et l"esprit d"initiative de l"élève afin de lui permettre de

s"épanouir et de participer au développement du pays. · Développer chez l"élève l"esprit d"analyse et l"esprit critique afin de le rendre apte à raisonner, refusant l"esprit de système et le dogmatisme, à avoir le souci de la nuance et le sens du cas particulier. · Développer la personnalité et la capacité d"expression et de communication. · Donner à l"élève les moyens intellectuels et moraux d"agir sur son environnement afin de promouvoir et de protéger celui-ci.

Comment lire ces programmes ?

Un bon enseignant doit avoir lu la Constitution et la Loi n° 94-033 du 13 mars

1995 portant Orientation Générale du Système d"Éducation et de Formation à

Madagascar. Il doit s"informer sur les finalités générales de l"éducation telles qu"elles

apparaissent à travers ces textes fondamentaux. Car il s"agit, avant tout acte d"enseignement, de savoir pourquoi et comment le Malgache compte éduquer et former ses enfants.

Le professeur doit ensuite s"imprégner :

- des objectifs généraux de l"enseignement ; - des objectifs de la matière qu"il enseigne, - des objectifs de la matière pour la classe qui le concerne. Ces objectifs ont été formulés dans le but de baliser son parcours. Car la préparation d"une leçon ressemble à la préparation d"un voyage : on ne peut choisir ce que l"on va mettre dans la valise que si on connaît d"avance la destination et ses réalités. Ces objectifs serviront par la suite lors des évaluations mensuelles, trimestrielles et annuelles, l"évaluation se faisant toujours en fonction des objectifs. A chaque objectif correspond des intitulés résumant la somme de connaissances à transmettre. Le professeur doit veiller à ce que les savoirs, savoir-être et savoir faire qu"il enseigne correspondent aux objectifs visés. Il doit en tout temps observer la cohérence entre Objectifs, Processus d"Apprentissage et Évaluation. Des indications pédagogiques, des notes de références ou des recommandations figurent dans la colonne Observations. Ces indications s"avèrent souvent utiles pour éclaircir certains

points. Ceci étant, l"enseignant peut dès lors procéder à la préparation de ses leçons

compte-tenu des réalités de sa classe et de la région où il sert.

Profil de sortie Programmes scolaires

9

Profil de sortie du Collège

A la sortie du Collège, l"élève doit être capable de (d") : · utiliser divers moyens ou méthodes d"observation et d"interprétation des phénomènes naturels et physiques ;

· mener un raisonnement logique ;

· comprendre l"évolution des phénomènes sociaux, politiques, et les rouages fondamentaux de l"économie ; · comprendre et apprécier la culture malgache et ses valeurs ; · utiliser correctement le malgache dans les différentes situations de la vie quotidienne ; · communiquer en français et utiliser correctement cette langue dans les différentes situations d"enseignement/ apprentissage ; · communiquer en anglais oralement et par écrit ; · se comporter en citoyen responsable connaissant ses devoirs et ses droits fondamentaux ; · faire preuve d"esprit critique et de tolérance ;

· faire preuve de créativité et utiliser d"une manière efficace les connaissances

acquises selon le milieu dans lequel il évolue ; · situer sa région dans le contexte national en termes de réalités socio-économiques et culturelles, et appréhender les réalités internationales ;

· créer et gérer de petites entreprises.

Endriky ny mpianatra nahavita ny Sekoly

Ambaratonga faharoa (SAFF)

Ny mpianatra nahavita ny Sekoly Ambaratonga faharoa (SAFF) dia tokony ho afaka : · mampiasa ireo fitaovana sy fomba fandinihana ny filazana ireo tranga voajanahary isan-karazany sy ny toe-javatra fizika ;

· mampiasa rijan-kevitra lojika ;

· mahatakatra ny fivoaran"ny zava-mitranga ara-piaraha-monina, ara-politika, ary ny firafitra fototry ny toe-karena ; · mahatakatra sy manaja ny kolontsaina Malagasy sy ny soatoavina raketiny ; · mampiasa ny teny Malagasy araka ny fitsipika mifehy azy eo amin"ny sehatra isan-karazany misy eo amin"ny fiainana ; · mampita hevitra amin"ny teny frantsay ary afaka mampiasa azy ara-pitsipika eo amin"ny sehatry ny fampitana sy fanovozam-pahalalana ; · mampita hevitra am-bava sy an-tsoratra amin"ny teny anglisy ; · mitondra tena toy ny olom-pirenena tompon"andraikitra, sady mahafantatra ny adidiny no mahalala ny zo fototra ananany ; · maneho fahaizana mandanjalanja sy toetra tia fandeferana ; · maneho fihetsika tia karokaroka sy mamoron-javatra, ary mampiasa amim- pahombiazana ny fahalalana azony avy amin"ny tontolo iainany ; 10 · mametraka ny faritra misy azy na amin"ny lafiny sosialy sy toe-karena, na amin"ny lafiny kolontsaina eo anivon"ny firenena, ary mahafantatra ny zava- misy any ivelany ;

· manangana sy mitantana orinasa madinika.

Tableau des horaires

Disciplines 6

ème 5 ème 4 ème 3 ème

P CL TD P CL TD P CL TD P CL TD

Malagasy 4 4 - 4 4 - 4 4 - 4 4 -

Français 6 6 - 6 6 - 6 6 - 6 6 -

Anglais 3 3 - 3 3 - 3 3 - 3 3 -

Education

Civique 2 2 - 2 2 - 2 2 - 2 2 -

Histoire 2 2 - 2 2 - 2 2 - 2 2 -

Géographie 2 2 - 2 2 - 2 2 - 2 2 -

Mathématiques 5 5 - 5 5 - 5 5 - 5 5 -

Sciences

Physiques 3 3 - 3 3 - 4 4 - 4 4 -

Sciences

Naturelles 3 3 - 3 3 - 3 3 - 3 3 -

E.P.S. 2 2 - 2 2 - 2 2 - 2 2 -

Total 32 32 - 32 32 - 32 32 - 33 33

P : Professeur CL : Classe (Cours) TD : Travaux Dirigés L"organisation des travaux dirigés, si possible en groupes, est laissée à l"appréciation de chaque professeur. 11

Table des matières

Contenus Pages

Arrêtés 3 - 4

Teny fampidirana 5

Introduction génerale 7 - 8

Profil de sortie du collège 9

Tableau des horaires 10

Malagasy 13 - 30

Français 31 - 49

Anglais 51 - 76

Éducation Civique 77 - 88

Histoire 90 - 99

Géographie 101 - 113

Mathématiques 115 - 156

Sciences Physiques 157 - 174

Sciences Naturelles 175 - 189

Éducation Physique et Sportive 191 - 210

12 13

Malagasy

Malagasy

14

Tanjon"ny taranja

Toy ny teny rehetra fampiasan"ny firenen-tsamihafa eran-tany, ny teny malagasy dia fitaovana mahomby ahafahana mifehy sy mamolaka ny fahalalana, ny fahaiza- manao ary ny tekinika ka anabeazana feno ny maha-olona (vatana, saina, fanahy) sy ahazoa-mivelatra eo amin"ny lafim-piainana rehetra. Noho izany, ny fampianarana azy dia tokony ho sehatra iray hitaizana ny mpianatra: · hahalala ny kolontsaina sy ny rafi-pisainana malagasy manaraka ny fivoaran"ny tantara ; · ho afaka mitia sy mikolo ary mandalina ny haren-tsaina malagasy no sady afaka misokatra amin"ny haren-tsain"ny hafa ; · ho matotra amin"ny fifandraisana eo amin"ny lafiny hevitra isan-karazany : sady mahay mihaino no afaka maneho sy manohana ny heviny ; · hanana saina liana amin"ny fivoarana sy tia ny fandrosoana ho amin"ny tsaratsara kokoa hatrany. Tanjon"ny fampianarana ny taranja Malagasy ao amin"ny ambaratonga faharoa Ny mpianatra nahavita ny fianarana ato amin"ny ambaratonga faharoa dia afaka : · mamakafaka ny haren-tsaina sy fahendrena malagasy voatahiry ao anatina lahabolana sy lahatsoratra na lovantsofina ; · maneho hevitra matotra sy mirindra ary tsy ahitana fahadisoana na eo amin"ny lafiny fitsipi-pitenenana na eo amin"ny fanoratana ; · mamakafaka sy mandanjalanja ny vontoatin"ny hevitra mifampikasoka aminy ; · manaporofo ny fahaizany mitrandraka lahabolana sy lahatsoratra. Tanjon"ny fampianarana ny taranja Malagasy ao amin"ny kilasy fahefatra Ny mpianatra nahavita ny kilasy fahefatra dia afaka : · manavaka ny fizarana amin"ny lahatsoratra tsotra ; · misintona ireo hevitra raketin"ny lahatsoratra ; · mamintina ny hevi-dehibe fonosin"ny lahatsoratra na lahabolana ; · manao tatitra toe-javatra natrehina na nohenoina ; · manazava amin"ny fomba tsotra ny antony sy ny dikan"ny fanatanterahana ny fomba amam-panao malagasy mandritra ny fahavelomany.

Malagasy

15

Ny Literatiora

Faharetany : ora 20

Tanjona ankapobeny

Mpianatra afaka :

· mamolaka ny tetika amam-paika amin"ny fandinihana lahabolana na lahatsoratra : - mahafehy tsara ny dingana ilaina amin"ny fahazoana ny lahatsoratra na lahabolana ; - manana lamina mazava amin"ny fanakarana ny hevitra fonosin"ny lahabolana na lahatsoratra ; - mijery ny lafiny kanto ao amin"ny asa literera nodinihiny ; · mampitombo ny vakomanitra ananany indrindra eo amin"ny sehatry ny literatiora malagasy ; · manatontosa asa literera na am-bava na an-tsoratra.

Tanjona manokana Vontoatiny Fanamarihana

Mpianatra afaka :

▼Ny sokajina literatiora manazava

Asa azo tanterahina

· todika fohy mikasika ireo sokajina literatiora efa nianarana (endrika ivelany, vontoatiny ankapobeny)

· manorisoritra ny rafitra ankapoben"ny asa literera "manazava""

· ny firafiny amin"ny ankapobeny

· famaritana tsotra ny antsoina hoe "manazava"", ny lalan-tsaina "manazava"" - ara-piforonan-teny - araka ny fiheverana azy amin"ny ankapobeny (olon-tsotra, mpandinika, mpikaroka) · fanatsoahana ny rafitra iorenan"ny asa soratra dinihina · fampitahana izay vokatra azo amin"izay sokajy efa hita

· mamaritra ny antsoina hoe "manazava""

· andram-pamaritana

Asa azo tanterahina :

· famaritana miainga amin"ny - fiforonan-teny ; - hevitra mpandinika ; - fampitahana amin"ireo sokajy hafa

Malagasy

16 · manavaka ny karazana misy ao amin"ny sokajina literatiora manazava

· ny karazany

Asa azo tanterahina

· fikarohana ampanaovina ny mpianatra eo amin"ny karazany : - am-bava / an-tsoratra - tsotra / poezia · fandinihana iaraha-manao tarihin"ny mpampianatra

· manatsoaka ny sokajin-kevitra voiziny

· manasongadina ny lafiny kanto ao amin"ny literatiora manazava

· ny hakantony

- ny hevitra raketiny

· ezahina eto ny hanasonga-dina ny firindran"ny endrika ivelany (fanehoan-kevitra, ny lalan-tsaina, ny rafitra ...) sy ny hevitra fonosiny. Ho an"ny tononkalo ohatra, dia - ny rima

- ny ngadona sy ny ba ... · zarina hanana fomba fiasa maty paika ny mpianatra eo amin"ny fanakaran-kevitra : - fanjohiana ny hevi-teny

- fitrandrahana ny lalan-tsain"ny mpanakanto, ny fanehoan-keviny, ny singa amin"ny lafiny haiteny nampiasainy... miainga amina fomba fiasa (drafitra maty paika)

· manabe voho ny fahalalany mikasika ny literatiora malagasy · mampisongadina izay mampiavaka azy eo amin"ny fomba fanoratra ▼Ny mpanoratra sy ny asa sorany

· ny tantaram-piainany

· ny asa sorany

Jean Joseph RABEARIVELO RAJAONARIVELO (A.)

J. J. RABEARIVELO : tononkalo 3 raha kely A. RAJAONARIVELO : I Bina DOX : tononkalo 3 raha kely

Malagasy

17

Torolalana ankapobeny

Atomboka eto amin"ny kilasy fahefatra ny fanavahana ireo sarin-teny mifototra amin"ny tamberina rehetra izay hita tany amin"ny kilasy faha-6 sy faha-5.

Ireto avy no hodinihina amin"izany:

· ny tamberin-drenifeo tokana na mifanakaiky an-dohan-teny mifanesyquotesdbs_dbs47.pdfusesText_47
[PDF] Optique géométrique : miroirs sphériques

[PDF] optique géométrique cours et 134 exercices corrigés

[PDF] optique géométrique exercices corrigés mpsi

[PDF] optique géométrique lentilles minces exercices corrigés

[PDF] optique géométrique mpsi

[PDF] optique physique exercices corrigés pdf

[PDF] OPTIQUE Pourquoi le fait d'augmenter la taille de la pupille améliore-t-il la vision de loin

[PDF] Optique, oeil convergent et distance focale

[PDF] Optmiser une recette ( Transmath 2nd Chapitre second degré exercice n°101 page 86)

[PDF] or 18 carats prix

[PDF] or 24 carats bijoux

[PDF] or 24 carats poinçon

[PDF] or 24 carats prix

[PDF] or exprime quoi

[PDF] Or mondial