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24. 20. 16. 12. 8. Converter Resolution (bits). ADC Technologies - ??. Advantages. •High Resolution Optimized filter in audio frequency for flatness ...
DIR9001 96-kHz 24-Bit Digital Audio Interface Receiver
The differences between the DIR9001 and DIR1703 are shown in Table 1. Table 1. 16 bit–24 bit decoded serial digital audio data output.
Is 24-bit better than 16-bit for Data Acquisition Applications
Developed for the high-volume and cost-conscious digital audio marketplace 24-bit Sigma-Delta converters offer the potential for high resolution at a very
PCM3168A 24-Bit 96-kHz/192-kHz
https://www.ti.com/lit/gpn/PCM3168A
AN556 - Digital encoding requirements for high dynamic range
Dec 15 2017 digital encoding scheme used
AD1837 2 ADC 8 DAC
24-Bit Sigma_Delta Codec (REV. B)
24-Bit 192-kHz Sampling Advanced-Segment Audio Stereo DAC
D Accepts 16- 20-
24-Bit 96kHz Sampling Enhanced. Multilevel Delta-Sigma Audio
Other Applications Requiring 24-Bit Audio audio data formats with 16- to 24-bit data providing ... Supply voltage difference
NAU8822 24-bit Stereo Audio Codec with Speaker Driver
Jan 15 2016 3-Wire MPU Chip Select or GPIO1 multifunction input/output. 16 ... TA = +25°C
[PDF] 16 bits 24 bits que choisir ? Avant denregistrer votre musique vous
On considère qu'1 bit correspond à environ 6 dB donc en faisant le calcul 16 bits permettent une dynamique de 16 x 6 = 96 dB 24 bits permettent 24 x 6 = 144
What is the difference between 16-bit and 24-bit audio? - Quora
Both 16 bit and 24 bit audio represent 6 02dB of dynamic range per bit although 16 bit can contain quantization noise (objectionable non-harmonic noise
Le 24 Bits Est-il Inutile ? (vs 16 Bits 32 Bits) - YouTube
9 mar 2022 · 16 bits 24 bits (musique hi-res) ou même 32 bits ? signal (en anglais) : http://www dspguide Durée : 38:15Postée : 9 mar 2022
What is bit depth in audio? 16 bit 24 bit and 32 bit float explained
The most common bit depths for recording and bouncing audio are 16 bit and 24 bit 16 bit provides each sample with 65536 possible amplitude values
16 bit vs 24 bit ? - SOS Forum - Sound On Sound
18 nov 2015 · 16 bits can detail almost 65536 different amplitude levels while 24 bits can manage 16777216 amplitude levels Since the maximum amplitude
Pourquoi Vous Ne Devez Jamais Enregistrer en 16 bits
1 mar 2022 · En 24 bits votre mixage s'affranchira du noise floor et vos traitements audio (compression eq etc ) seront plus propres En résumé Vous l'
[PDF] Format audionumérique de 24 bits dans les signaux de données
Les voies audio sont transmises par groupes de quatre jusqu'à un maximum de 16 voies dans le cas d'un échantillonnage à 32 kHz 441 kHz ou 48 kHz et jusqu'à
24-bit vs 16-bit at a common sample rate - difference?
8 mar 2011 · There is no audible difference between 24-bit audio at a given sample rate and the same audio reduced to 16-bit audio with proper dithering
24 bits / 16 bits : une vraie différence ?
2 mai 2017 · Il y a donc deux variables et pas juste le 24/16 bits et les différences que vous percevez ne sont peut-être pas celles du titre de ce
Should You Export Your Music At 16 24 Or 32 BIT Wav File?
The only real difference between 16 24 and 32 bit audio is the dynamic range A 16 24 or 32 bit audio file will not capture any “extra” frequencies or
Pourquoi 16 bits ?
Cette profondeur de bit a été choisie parce que, en plus d'être moins volumineuse qu'un fichier de 24 bits, la qualité 16 bits permet d'entendre toute la gamme des sons faibles à forts compris dans une chanson (comme cela est décrit ci-dessus).C'est quoi un bit en musique ?
On considère qu'1 bit correspond à environ 6 dB, donc en faisant le calcul, 16 bits permettent une dynamique de 16 x 6 = 96 dB, 24 bits permettent 24 x 6 = 144 dB de dynamique et il faut le voir comme ? : On voit donc que les 8 bits en plus codent pour les sons les plus faibles.Pourquoi enregistrer en 192 kHz ?
Un enregistrement avec une fréquence d'échantillonnage de 192 kHz poss? deux fois plus d'échantillons par seconde qu'un enregistrement en 96 kHz, ce qui est plus du double du taux d'échantillonnage d'un CD. Un enregistrement 24 bits a plus de bits qu'un enregistrement 16 bits c'est une lapalissade.- La fréquence d'échantillonnage est exprimée en kilohertz (KHz). Pour vous donner un exemple, la fréquence d'échantillonnage standard des CD est de 44,1 kHz, ce qui signifie que chaque seconde de votre enregistrement est composée de 44 100 échantillons.
FEATURESAPPLICATIONS
DESCRIPTION
PCM1748
SBAS165B-MAY2001-REVISEDAPRIL2005
AudioDigital-to-AnalogConverter
·AVReceivers
·24-BitResolution
·DVDMoviePlayers
·AnalogPerformance(VCC=5V):
·8×OversamplingDigitalFilter:
·SamplingFrequency:5kHz
to100kHz·SystemClock:256fS
,384fS ,512fS ,768fSWithAutodetect
·Accepts16-,
·DataFormats:Standard,I2
S,andLeft-Justified
·5-VTolerantDigitalInputs
·SmallSSOP-16Package
www.ti.comABSOLUTEMAXIMUMRATINGS(1)
RECOMMENDEDOPERATINGCONDITIONS
ELECTRICALCHARACTERISTICS
PCM1748
SBAS165B-MAY2001-REVISEDAPRIL2005
Powersupplyvoltage,VDD-0.3to4V
Powersupplyvoltage,VCC-0.3to6.5V
Supplyvoltagedifference,VCC
,VDDVCC-VDD<3VGroundvoltagedifferences±0.1V
Digitalinputvoltage-0.3Vto6.5V
Inputcurrent(exceptpowersupply)±10mA
Junctiontemperature,TJ150°C
Leadtemperature(soldering)260°C,5s
overoperatingfree-airtemperaturerangeMINNOMMAXUNIT
Digitalsupplyvoltage,VDD33.33.6V
Analogsupplyvoltage,VCC4.555.5V
DigitalinputlogicfamilyTTL
Systemclock8.19236.864MHz
Digitalinputclockfrequency
Samplingclock3296kHz
Analogoutputloadresistance5kW
Analogoutputloadcapacitance50pF
Digitaloutputloadcapacitance20pF
,and24-bitdata,unlessotherwise notedPARAMETERTESTCONDITIONSMINTYPMAXUNIT
RESOLUTION24Bits
DATAFORMAT
AudiodatainterfaceformatsStandard,I2
S,left-justified
fSSamplingfrequency5100kHzSystemclockfrequency256fS
,384fS ,512fS ,768fSDIGITALINPUT/OUTPUT
LogicfamilyTTL-compatible
InputLogicLevel
VIHHigh-levelinputvotlage2VDC
VILLow-levelinputvoltage0.8VDC
2 www.ti.comPCM1748
SBAS165B-MAY2001-REVISEDAPRIL2005
ELECTRICALCHARACTERISTICS(continued)
,and24-bitdata,unlessotherwise notedPARAMETERTESTCONDITIONSMINTYPMAXUNIT
InputLogicCurrent
IIHHigh-levelinputcurrent(1)VIN=VDD10mA
IILLow-levelinputcurrent(1)VIN=0V-10mA
IILLow-levelinputcurrent(2)VIN=0V-10mA
OutputLogicLevel
VOLLow-leveloutputvoltage(3)IOL=2mA1VDC
DYNAMICPERFORMANCE(4)
PCM1748E
VOUT=0dB,fS=44.1kHz0.003%0.008%
VOUT=0dB,fS=96kHz0.004%
THD+NTotalharmonicdistortion+noise
VOUT=-60dB,fS=44.1kHz1.2%
VOUT=-60dB,fS=96kHz1.6%
EIAJ,A-weighted,fS=44.1kHz94100
DynamicrangedB
A-weighted,fS=96kHz98
EIAJ,A-weighted,fS=44.1kHz94100
SNRSignal-to-noiseratiodB
A-weighted,fS=96kHz98
fS=44.1kHz9198ChannelseparationdB
fS=96kHz96LevellinearityerrorVOUT=-90dB±0.5dB
PCM1748KE
VOUT=0dB,fS=44.1kHz0.002%0.006%
VOUT=0dB,fS=96kHz0.003%
THD+NTotalharmonicdistortion+noise
VOUT=-60dB,fS=44.1kHz0.65%
VOUT=-60dB,fS=96kHz0.8%
EIAJ,A-weighted,fS=44.1kHz100106
DynamicrangedB
A-weighted,fS=96kHz104
EIAJ,A-weighted,fS=44.1kHz100106
SNRSignal-to-noiseratiodB
A-weighted,fS=96kHz104
fS=44.1kHz97103ChannelseparationdB
fS=96kHz101LevellinearityerrorVOUT=-90dB±0.5dB
DCACCURACY
Gainerror±1±6%ofFSR
(1)Pins1,2,3,16(BCK,DATA,LRCK,SCK) (2)Pins13-15(MD,MC,ML) (3)Pins11,12(ZEROR,ZEROL) 3 www.ti.comPCM1748
SBAS165B-MAY2001-REVISEDAPRIL2005
ELECTRICALCHARACTERISTICS(continued)
,and24-bitdata,unlessotherwise notedPARAMETERTESTCONDITIONSMINTYPMAXUNIT
ANALOGOUTPUT
OutputvoltageFullscale(0dB)0.62VCCVp-p
Centervoltage0.5VCCVDC
LoadimpedanceACload5kW
DIGITALFILTERPERFORMANCE
FilterCharacteristics,SharpRolloff
Passband±0.03dB0.454fS
Passband-3dB0.487fS
Stopband0.546fS
Pass-bandripple±0.03dB
Stopband=0.546fS-50
Stop-bandattenuationdB
Stopband=0.567fS-55
FilterCharacteristics,SlowRolloff
Passband±0.5dB0.198fS
Passband-3dB0.39fS
Stopband0.884fS
Pass-bandripple±0.5dB
Delaytime20/fSs
De-emphasiserror±0.1dB
ANALOGFILTERPERFORMANCE
f=20kHz-0.03FrequencyresponsedB
f=44kHz-0.20POWERSUPPLYREQUIREMENTS
VDD33.33.6
SupplyvoltageVDC
VCC4.555.5
fS=44.1kHz610 IDD fS=96kHz13SupplycurrentmA
fS=44.1kHz8.513 ICC fS=96kHz9 fS=44.1kHz6298PowerdissipationmW
fS=96kHz88TEMPERATURERANGE
TAOperationtemperature-2585°C
qJAThermalresistance115°C/W 4 www.ti.comFunctionalBlockDiagramAudio
Serial
PortOutputAmpand
Low-PassFilterDAC
8xOversampling
DigitalFilter
withFunction
Controller
Enhanced
Multilevel
Delta-Sigma
Modulator
OutputAmpand
Low-PassFilterDAC
BCK LRCK DATA ML MC MDSerial
Control
PortSystemClock
ManagerZeroDetectPowerSupplyV
OUTL VCOM VOUTR V DDDGNDZEROL
ZERORSCKSystemClock
V CC AGNDPCM1748
SBAS165B-MAY2001-REVISEDAPRIL2005
5 www.ti.comPINASSIGNMENTSBCK
DATA LRCK DGND V DD VCC VOUTL VOUTRSCK
ML MC MDZEROL/NA
ZEROR/ZEROA
V COM AGND 1 2 3 4 5 6 7 8 16 15 14 13 12 11 10 9PCM1748
PCM1748
SBAS165B-MAY2001-REVISEDAPRIL2005
TERMINALFUNCTIONS
TERMINAL
I/ODESCRIPTION
NAMENO.
AGND9-Analogground
BCK1IAudiodatabitclockinput(1)
DATA2IAudiodatadigitalinput(1)
DGND4-Digitalground
MC14IModecontrolclockinput(2)
MD13IModecontroldatainput(2)
ML15IModecontrollatchinput(2)
SCK16ISystemclockinput(1)
VCC6-Analogpowersupply,5-V
VCOM10-Commonvoltagedecoupling
VDD5-Digitalpowersupply,3.3-V
VOUTL7OAnalogoutputforL-channel
VOUTR8OAnalogoutputforR-channel
(1)Schmitt-triggerinput,5-Vtolerant 6 www.ti.comTYPICALPERFORMANCECURVES
DigitalFilter(De-EmphasisOff)0
-20 -40 -60 -80 -100 -120 -140 01234Frequency(xf
S)Amplitude(dB)
0.05 0.04 0.03 0.02 0.01 0 -0.01 -0.02 -0.03 -0.04 -0.0500.10.20.30.40.5
Frequency(xf
S)Amplitude(dB)0
-20 -40 -60 -80 -100 -120 -140 01234Frequency(xf
S)Amplitude(dB)5
4 3 2 1 0 -1 -2 -3 -4 -500.10.20.30.40.5
Frequency(xf
S)Amplitude(dB)
PCM1748
SBAS165B-MAY2001-REVISEDAPRIL2005
,and24-bitinputdata,unless 7 www.ti.comTYPICALPERFORMANCECURVES(continued)
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