[PDF] Uso de Adobe® Premiere® Pro CS4





Previous PDF Next PDF



Adobe Premiere Pro

La versión 2015.3 de Adobe Premiere Pro CC (junio de 2016) ofrece una creación sencilla de proxys que permite cambiar sin problemas entre clips.



ATAJOS-DE-TECLADO-ADOBE-PREMIERE-PRO.pdf

ATAJOS DE TECLADO ADOBE PREMIERE PRO. Crear nueva secuencia. Ctrl/Cmd + N. Crear nuevo proyecto. Ctrl/Cmd + Alt/Opt + N. Importar archivo al proyecto. Ctrl/Cmd 



ADOBE® PREMIERE® PRO

Puede transferir directamente datos del proyecto de Prelude a Premiere Pro. Nota: Adobe PDF en el sitio web Sony. Los archivos de vídeo AVCHD se encuentran en ...



ADOBE® PREMIERE® PRO - Help and tutorials

Learn Adobe Premiere Pro CS5 and CS5.5. 20 PDF document on the Sony website. AVCHD video files are in the STREAM folder ...



Uso de Adobe® Premiere® Pro CS4

9 nov 2009 ... PDF para agregar comentarios ... Adobe Premiere Pro del sitio web de Adobe. Instalación del software. 1 Salga de todas las aplicaciones que se ...



Adobe® Premiere® Pro CC Help

Premiere Pro now supports Adobe Stock videos. A new asset type Videos



Adobe Premiere Pro CS3 User Guide

1 abr 2008 ... PDF that is optimized for printing. Other documents such as installation guides and white papers



ADOBE® PREMIERE® PRO

El nuevo espacio de trabajo Lumetri Color de Premiere Pro ofrece a los editores una caja de herramientas completa para realizar gradaciones de color 



ADOBE® PREMIERE® PRO

Premiere Pro CS6 tiene un nuevo espacio de trabajo de edición con un Monitor de origen y Monitor de programa mayores (una configuración denominada “de dos 



Adobe® Premiere® Pro CC Help

Page 1. Adobe® Premiere® Pro CC Help. Page 2. Last updated 12/16/2014. Legal notices PDF. Appendix D: Working with Final Cut Pro from the Editor's Guide to ...



Adobe Premiere Pro

Para editar el proyecto de vídeo en Adobe Premiere Pro CC Puede imprimir un PDF de los métodos abreviados de teclado existentes en los artículos ...



Guía de edición básica de Adobe Premiere CC

Ejecutar Adobe Premiere Pro CC 2017 desde la barra de tareas de la Mac. Si no se encuentra allí también se puede acceder a través de Finder/Aplicaciones/Adobe 



ADOBE® PREMIERE® PRO

Premiere Pro CS6 tiene un nuevo espacio de trabajo de edición con un Monitor de origen y Monitor de programa mayores (una configuración.



ADOBE® PREMIERE® PRO

Premiere Pro CS6 has a new default editing workspace with larger Source and Kevin Monahan provides instructions and keyboard shortcuts for activating ...



Taller: Edición Audiovisual (Nivel Inicial) Montaje digital

Bibliografía de referencia para todas las clases: Descargar como pdf o consultar online. Ubicar en el índice los temas por clase. Adobe Premiere Pro – Manual – 



adobe® premiere® pro cs3 - guía del usuario

Para ver la documentación PDF incluida con el software busque en la carpeta Los vídeos muestran también cómo utilizar Adobe Premiere Pro CS3 con otros ...



Uso de Adobe® Premiere® Pro CS4

9 nov 2009 Formatos exportados directamente desde Adobe Premiere Pro . ... Exportación de archivos PDF para agregar comentarios .



ADOBE® PREMIERE® PRO

You can print out a PDF of the existing keyboard shortcuts in the following Help articles: Premiere Pro CC (Windows). Premiere Pro CC (Mac).



Ayuda de Adobe® Premiere® Pro CC

Esta versión de Adobe Premiere Pro CC ofrece una mayor integración con After Effects Imprimir un PDF de los métodos abreviados de teclado.



ADOBE® PREMIERE® PRO

En After Effects o Adobe Premiere Pro al copiar y pegar el material de archivo de CinemaDNG al Imprimir un PDF de los métodos abreviados de teclado.

Copyright

Uso de

ADOBE

PREMIERE

PRO CS4

© 2009 Adobe Systems Incorporated and its licensors. All rights reser ved.

Uso de Adobe

® Premiere® Pro CS4 para Windows® y Mac OS This user guide is protected under copyright law, furnished for informat ional use only, is subject to change without notice, and should not be construed as a commitment by Adobe Systems Incorporated. Adobe Systems Incorporated ass umes no responsibility or liability for any errors or inaccuracies that may appear in the informational content contained in this guide. This user guide is licensed for use under the terms of the Creative Comm ons Attribution Non-Commercial 3.0 License. This License allows users to copy, distribute, and transmit the user guide for noncommercial purposes only so long as (1) proper attribution to Adobe is given as the owner of the user guide; and (2) any reuse or distribution of the user guide contains a notice that use of the user guide is governed by these terms. The best way to provide notice is to include the following link. To view a copy of this license, visit Adobe, the Adobe logo, Adobe Audition, Adobe OnLocation, Adobe Premiere, Acrobat, After Effects, Creative Suite, Encore, Flash, Illustrator, Lightroom, Photoshop, PostScript, Reader, Soundbooth, and Version Cue are either re gistered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United

States and/or other countries.

OpenType, Microsoft, and Windows are either registered trademarks or tra demarks of Microsoft Corporation in the United States and/or other countries. Macintosh and Mac OS are trademarks of Apple Inc., registered in the Uni ted States and other countries. All other trademarks are the property of their respective owners. Updated Information/Additional Third Party Code Information available at http://www.adobe.com/go/thirdparty. MPEG Layer-3 audio compression technology licensed by Fraunhofer IIS and

Thomson Multimedia (

http://www.mp3licensing.com). This product includes software developed by the Apache Software Foundati on ( http://www.apache.org/). This Program was written with MacApp®: ©1985-1988 Apple Inc. APPLE INC. MAKES NO WARRANTIES WHATSOEVER, EITHER EXPRESS OR IMPLIED, REGARDING THIS PRODUCT, INCLUDING WARRANTIES WITH RESPECT TO ITS MERCHAN

TABILITY OR ITS FITNESS FOR ANY PARTICULAR

PURPOSE. The MacApp software is proprietary to Apple Inc. and is license d to Adobe for distribution only for use in combination with Adobe Premiere. Speech compression and decompression technology licensed from Nellymoser , Inc. ( www.nellymoser.com) Video in Flash Player is powered by On2 TrueMotion video technology. ©

1992-2005 On2 Technologies, Inc. All Rights Reserved.

http://www.on2.com This product includes software developed by the OpenSymphony Group ( http://www.opensymphony.com/).

Sorenson Spark

™ video compression and decompression technology licensed from Sorenson M edia, Inc. Notice to U.S. Government end users: The Software and Documentation are "Commercial Items," as that term is defined at 48 C.F.R. §2.101, consisting of "Commercial Computer Software" and "Commercial Computer Softwar e Documentation," as such terms are used in 48 C.F.R. §12.212 or 48 C.F.R. §227.7202, as applicable. Consistent with 48 C.F.R. §12.212 or 48 C.F.R. §§

227.7202-1 through 227.7202-4, as applicable, the Commercial Computer Software and

Commercial Computer Software Documentation are being licensed to U.S. Go vernment end users (a) only as Commercial Items and (b) with only those rights as are granted to all other end users pursuant to the terms and conditio ns herein. Unpublished-rights reserved under the copyright laws of the United States. Adobe agrees to comply with all applicable equal opportunity laws includ ing, if appropriate, the provisions of Executive Order 11246, as amended, Section 402 of the Vietnam Era Veterans Readjustment Assistance Act of 1974 (38 USC

4212), and Section 503 of the Rehabilitation Act of 1973, as amended, and the

regulations at 41 CFR Parts 60-1 through 60-60, 60-250, and 60-741. The affirmative action clause and regulations contained in the preceding sentence shall be incorporated by reference. Adobe Systems Incorporated, 345 Park Avenue, San Jose, California 95110, USA. iii od ificación 9/11/2009

Contenido

Capítulo 1: Recursos

Instalación, activación y registro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . 1 Ayuda y asistencia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2

Servicios, descargas y extras . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . 3 Nuevas funciones . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4

Capítulo 2: Interfaz de usuario

Cambio de espacios de trabajo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . 6

Herramientas, detalles del clip y menús . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

12 Preferencias . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 Capítulo 3: Flujos de trabajo y configuración del sistema Flujo de trabajo básico . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 Flujo de trabajo 24p . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26

Flujos de trabajo basados en archivo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. 26

Flujo de trabajo de disco DVD o Blu-ray . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

27

Flujo de trabajo de Pro Tools . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . 28 Flujo de trabajo de SWF . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28

Flujo de trabajo de varias plataformas . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. 29

Flujos de trabajo de varias aplicaciones . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

29
Adobe Dynamic Link . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37

Flujo de trabajo de metadatos . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . 42

Configuración del sistema . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . 43

Capítulo 4: Configuración del proyecto

Creación y modificación de proyectos . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

52
Proporciones de aspecto . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55 Capítulo 5: Captura, digitalización e importación Captura y digitalización . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62

Captura de vídeo DV o HDV . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . 73 Captura de vídeo HD . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74

Digitalización del vídeo analógico . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . 74

Captura de contenido para DVD . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . 76

Captura y recaptura de lotes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . 76 Código de tiempo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85

Transferencia e importación de archivos . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90

Importación de recursos desde formatos sin cinta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98

Importación de imágenes fijas . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . 100

Importación de audio digital . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . 104 Importación de secuencias, listas de clips, bibliotecas y composicion

es. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106

Importación de proyectos XML desde Final Cut Pro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108 iv

USO DE ADOBE PREMIERE PRO CS4

Contenido

od ificación 9/11/2009

Capítulo 6: Administración de recursos

Personalización del panel Proyecto . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

113

Organización de recursos en el panel Proyecto . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116 Gestión de metadatos . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123

Capítulo 7: Control de recursos

Monitor de origen y Monitor de programa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129

Reproducción de recursos . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . 134

Monitores de forma de onda y vectorescopio . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137 Monitor de referencia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140

Capítulo 8: Edición de secuencias y clips

Creación y modificación de secuencias . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142 Secuencias multicámara . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160 Uso de varias secuencias . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165 Creación de clips . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 167 Modificación de las propiedades de clip con Interpretar material de a rchivo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170

Creación de clips especiales (sintéticos) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

170
Agregar clips a secuencias . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 172 Recorte de clips . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183

Uso de clips en una secuencia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . 194

Reorganización de clips en una secuencia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198

Procesamiento y previsualización de secuencias . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 202 Corrección de errores . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208 Marcadores . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 209

Capítulo 9: Edición de audio

Uso del audio . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 215

Uso de clips, canales y pistas . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . 222

Edición de audio en un panel Línea de tiempo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228 Grabación de audio . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 232

Ajuste de niveles de volumen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . 236 Transiciones de audio . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 241

Aplicación de efectos a audio . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . 242

Grabación de mezclas de audio . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. 246

La panorámica y el equilibrio . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . 249 Mezcla avanzada . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 253

Edición de audio en Adobe Soundbooth . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 257

Edición de audio en Adobe Audition . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258

Capítulo 10: Titulación

Creación de títulos . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 259

Creación de tipos de títulos conocidos . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264

Agregación de texto a los títulos . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . 265

Agregación de formas e imágenes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

270

Uso de texto y objetos en los títulos . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. 276

Agregación de rellenos, contornos y sombras a los títulos . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 279

v

USO DE ADOBE PREMIERE PRO CS4

Contenido

od ificación 9/11/2009 Uso de estilos . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 284

Creación de desplazamiento y arrastre de títulos . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 286

Capítulo 11: Efectos y transiciones

Uso de efectos . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 288

Aplicación, eliminación y organización de efectos . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 291 Ajuste de efectos . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 295

Personalización de ajustes preestablecidos de efectos . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 298

Creación de efectos comunes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . 301 Movimiento . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 303

Cambio de la duración, velocidad o entrelazado del clip . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 310

Corrección de color . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 322

Ajustes especiales de color y luminancia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 337

Descripción general de las transiciones . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 343

Aplicación de transiciones . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . 346 Ajuste de las transiciones . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 349

Personalización de transiciones . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . 353

Acerca de la referencia a efectos . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . 354 Efectos de audio . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 356

Transiciones de fundido cruzado de audio . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 365 Ajuste de efectos . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 366

Efectos Desenfocar y Enfocar . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . 369 Efectos de canal . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 372

Efectos de corrección de color . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . 375 Efectos de distorsión . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 389

Efectos GPU (sólo Windows) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . 394 Efectos de generación . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 395 Efectos Control de imagen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 402 Efectos de incrustación . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 403

Efectos de Ruido y Granulado . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . 409 Efectos de perspectiva . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 411 Efectos de procesamiento . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 414 Efectos de Estilizar . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 414 Efecto de Tiempo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 419 Efectos Transformar . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 422 Efectos de transición . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 423 Efectos de utilidad . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 425 Efectos de vídeo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 426

Transiciones de disolución de vídeo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

426

Capítulo 12: Animación

Efectos de animación . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 428

Agregar, navegar y configurar fotogramas clave . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 433

Mover y copiar fotogramas clave . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. 438 Controlar los cambios de efectos mediante la interpolación de fotogra mas clave . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 440 viquotesdbs_dbs6.pdfusesText_11
[PDF] adobe premiere pro student free

[PDF] adobe premiere pro tutorial

[PDF] adobe premiere pro tutorial pdf

[PDF] adobe premiere questions and answers pdf

[PDF] adobe premiere social media templates

[PDF] adobe premiere subscription

[PDF] adobe premiere user guide

[PDF] adobe pro cursive fonts

[PDF] adobe pro enterprise download

[PDF] adobe pro student

[PDF] adobe product analytics

[PDF] adobe product documentation

[PDF] adobe products 2020

[PDF] adobe products explained

[PDF] adobe products for video editing