THE RHETORIC OF POWER IN THE BAYEUX TAPESTRY
Musee de la Tapisserie page 33 2 Norman Ships Approach Pevensey Bayeux, Musee de la Tapisserie 42 3 Normans Construct a Fortification at Hastings Bayeux, Musee de la Tapisserie 45 4 Harold and His Men Ride to Bosham Bayeux, Musee de la Tapisserie 47 5 Harold at Bosham Bayeux, Musee de la Tapisserie 48 6 Harold Embarking across the Channel
The Bayeux ‘Tapestry’: invisible seams and visible boundaries
de liaison du Centre international d’étude des textiles anciens 6 (July 1957), 17–21; La Tapisserie de Bayeux et la manière de vivre au onzième siecle (La Pierre-qui-Vire, 1996), pp 23–38 14 The Manchester Medieval Textiles Project currently has documented over four thousand items of surviving medieval textile from the British Isles
Duke William and His Fleet Cross the Channel to Pevensey
French School Wool embroidery on linen Musée de la Tapisserie, Bayeux, France 4 Musee de la Tapisserie, Bayeux, France, With special authorisation of the city of Bayeux/Bridgeman Art Library 00004-0018 UOU1-845482 indd 4004-0018 UOU1-845482 indd 4 11/29/07 7:43:51 AM/29/07 7:43:51 AM
le siècle, la tapisserie, la demeure, le mur, le froid, une
La série La Dame à la licorne comporte six grands panneaux Les forces 1 et 2 s’arrêtent ici Chaque tapisserie représente une ile bleue, fleurie et printanière devant, qui contraste sur un fond rouge, derrière La scène centrale montre une dame gracieuse entourée d’animaux et d’autres créatures fabuleuses
La représentation des animaux de chasse dans la Tapisserie de
d’un appui précieux à ce mémoire Voir surtout YAPP Brundson, « Animals in medieval art : the Bayeux Tapestry as an example », Journal of medieval history (13), 1987, pp 15-73 ANGHEBEN Marcello, « Polyvalence et herméneutique des images marginales de la Tapisserie de Bayeux : la chasse, les fables
COLLECTION - Jules Pansu
Flandres, berceau de la tapisserie depuis plus de 600 ans Transmise de père en fils depuis cinq générations, l’entreprise a su conjuguer savoir-faire d’exception, tradition, élégance et modernité La maison Jules Pansu emploie au sein de ses ateliers deux Meilleurs Ouvriers de France, un gage de haute qualité associée à un fort
Océane et la tapisserie enchantée - Académie de Nice
fille, Océane La mère avait le don de créer des tapisseries animées Un jour, tandis que la mère et la fille rangeaient le salon, la mère retrouva une ancienne tapisserie animée Elle avait été créée en l’’honneur de son père –un chevalier- qui fêtait ses soixante ans (c’était bien des années avant son décès)
Histoire du blason - Département des Alpes-Maritimes
d’emblème remonte à la plus haute antiquité, mais c’est au XIIe siècle que le blason apparaît en Europe Tapisserie de Bayeux, XIe siècle La tapisserie relate la conquête de l’Angleterre Lors de la bataille d’Hasting en 1066 Guillaumes de Normandie est obligé d’ôter son casque pour être reconnu de ses hommes
CP2 La tapisserie de Game of Thrones est arrivée à Bayeux
La tapisserie Game of Thrones® du Tourisme Irlandais est arrivée à Bayeux Après avoir traversé les flots entre Belfast et la Normandie, la « Tapisserie Game of Thrones ® » du Tourisme Irlandais est arrivée à Bayeux le 20 août, pour être exposée au plus près de sa source d’inspiration, la Tapisserie de Bayeux
[PDF] la technique constitue t elle un danger pour l homme
[PDF] La technique constitue un danger pour l'homme
[PDF] la technique est elle au service de l homme
[PDF] la technique est elle dangereuse pour l homme
[PDF] la technique est elle un univers fermé
[PDF] la technique est elle une menace pour l homme
[PDF] la technique est elle une menace pour l'homme
[PDF] La technique est-elle une menace pour la nature
[PDF] la technique et l'homme philosophie
[PDF] la technique libere t elle l'homme de la souffrance
[PDF] la technique nous libere t elle
[PDF] la technique nous libère t elle du travail dissertation
[PDF] la technique peut elle changer la morale
[PDF] la technique peut-elle constituer un danger pour l'homme
THE RHETORIC OF POWER IN
THE BAYEUX TAPESTRY
The Bayeux Tapestry has long been recognized as one of the most prob lematical historical documents of the Norman Conquest of England in1066. As contemporary viewers are drawn into a medieval world of un
resolved tensions and conflicted loyalties, they are still affected by the work's compelling but enigmatic "voices." More than a reinterpretation of the historical evidence, Suzanne Lewis's study explores the visual and textual strategies that have made the Bayeux Tapestry's narrative such a powerful experience for audiences over the centuries. The Rhetoric ojPow er focuses on how the Tapestry tells its story and how it shapes the re sponses of reader-viewers. This involves a detailed analysis of the way the visual narrative draws on diverse literary genres to establish the cul tural resonance of the story it tells. The material is organized into self- contained yet cross-referencing episodes that not only portray the events of the Conquest but locate those events within the ideological codes of Norman feudalism. Lewis's analysis conveys how the whole232-foot tapestry would have operated as a complex cultural "fiction"
comparable to modern cinema. Suzanne Lewis is a professor of art history at Stanford University. She is the author of Reading Images-. Narrative Discourse and Reception in the Thirteenth- Century Illuminated Apocalypse (Cambridge, 1995), and The Art oj MatthewParis (Berkeley and London, 1987).
www.cambridge.org© in this web service Cambridge University PressCambridge University Press
978-0-521-63238-6 - The Rhetoric of Power in the Bayeux Tapestry
Suzanne Lewis
Frontmatter
More information
www.cambridge.org© in this web service Cambridge University PressCambridge University Press
978-0-521-63238-6 - The Rhetoric of Power in the Bayeux Tapestry
Suzanne Lewis
Frontmatter
More information
CAMBRIDGE STUDIES IN NEW ART HISTORY AND CRITICISMGeneral Editor:
Norman Bryson, Harvard University
Advisory Board:
Stephen Bann, University of Kent
Natalie Boymel Kampen, Barnard College
Keith Moxey, Barnard College
Joseph Rykwert, University of Pennsylvania
Henri Zerner, Harvard University
This series provides a forum for studies that represent new approaches to the study of the visual arts. The works cover a range of subjects, including artists, genres, periods, themes, styles, and movements. They are distinguished by their methods of inquiry, whether interdiscipli nary or related to developments in literary theory, anthropology, or social history.Other Books in the Series-.
Bakhtin and the Visual Arts, by Deborah Haynes
Beyond Piety, by Jeremy Gilbert-Rolfe
The Enigmatic Body-. Essays on the Arts, by Jean-Louis Schefer, edited and translated by Paul Smith Sexuality in Ancient Art, edited by Natalie Boymel Kampen The Western Scientific Gaze and Popular Imagery in Later Edo Japan:The Lens within the Heart, by Timon Screech
www.cambridge.org© in this web service Cambridge University PressCambridge University Press
978-0-521-63238-6 - The Rhetoric of Power in the Bayeux Tapestry
Suzanne Lewis
Frontmatter
More information
www.cambridge.org© in this web service Cambridge University PressCambridge University Press
978-0-521-63238-6 - The Rhetoric of Power in the Bayeux Tapestry
Suzanne Lewis
Frontmatter
More information
THE RHETORIC
OF POWER IN THE
BAYEUX TAPESTRY
SUZANNE LEWIS
1 CAMBRIDGE
UNIVERSITY PRESS
www.cambridge.org© in this web service Cambridge University PressCambridge University Press
978-0-521-63238-6 - The Rhetoric of Power in the Bayeux Tapestry
Suzanne Lewis
Frontmatter
More information
Avenue of the Americas, New York -, Cambridge University Press is part of the University of Cambridge. It furthers the Universitys mission by disseminating knowledge in the pursuit of education, learning and research at the highest international levels of excellence. www.cambridge.orgInformation on this title: www.cambridge.org/
© Suzanne Lewis
is publication is in copyright. Subject to statutory exception and to the provisions of relevant collective licensing agreements, no reproduction of any part may take place without the written permission of Cambridge University Press.First published
First paperback edition
A catalogue record for this publication is available from the British Library Library of Congress Cataloguing in Publication dataLewis, Suzanne,
e rhetoric of power in the Bayeux tapestry / Suzanne Lewis. p. cm. ... (Cambridge studies in new art history and criticism)Includes bibliographical references and index.
......... (hb) . Bayeux tapestry. . Hastings, Battle of, , in art. . Great Britain ... History ... Norman period, ... ... Illustrations. . Embroidery, Medieval ... France. . Title. . Series. ...dc ---- Hardback ---- Paperback Cambridge University Press has no responsibility for the persistence or accuracy of URLs for external or third-party internet websites referred to in this publication, and does not guarantee that any content on such websites is, or will remain, accurate or appropriate. www.cambridge.org© in this web service Cambridge University PressCambridge University Press
978-0-521-63238-6 - The Rhetoric of Power in the Bayeux Tapestry
Suzanne Lewis
Frontmatter
More information
CONTENTS
Illustrations page ix
Preface xiii
INTRODUCTION: MEDIEVAL AUDIENCE,
PERFORMANCE, AND DISPLAY
THE PROBLEMATICS OF GENRE
History
EpicPanegyric
NARRATIVE STRATEGIES AND VISIBLE SIGNS
Silent Voices
King Edward and Harold at Westminster
Changing Places
Harold at Bosham
Scenic Episodes
Harold and Guy at Ponthieu
Fables
1 10 16 2126
30
30
32
40
46
50
54
59
NARRATIVE STRUCTURES: THE UNFOLDING
OF DISCOURSE IN EVENT CLUSTERS 74
Harold in Normandy 78
Journey from Ponthieu to Normandy 78
vtt www.cambridge.org© in this web service Cambridge University PressCambridge University Press
978-0-521-63238-6 - The Rhetoric of Power in the Bayeux Tapestry
Suzanne Lewis
Frontmatter
More information
CONTENTS
Harold and William at Rouen
The JElfyyva Interlude
The Brittany Campaign
Harold's Investiture and Oath
Harolds Return to England
4 THE NORMAN CONQUEST AND ODO OF
BAYEUX
NotesBibliography
Index 8386
89
93
104
116
135
155
165
Vlll www.cambridge.org© in this web service Cambridge University Press