[PDF] Introduction to Global Music



Previous PDF Next PDF







ma liberté - Club Guitare Lannilis

ma liberté G Moustaki Moderate h = 120 44 c 1 INTRO B B $ B B B B B $ B B B COUPLETS Am - - 231 - B # B " B # B # B # B " B # B Dm - - - 231 B # B $ B # B B # B $ B # let ring B 5 $ G7 32 - - - 1



La liberté des nègres, par le citoyen Piis Textes

chanson a également été imprimée sous le titre La liberté de nos colonies, vaudeville républicain chanté à la section des Tuileries le 20 pluviôse ( voir sur Gallica ) Antoine-Pierre-Augustin de Piis (1755-1832), l'auteur, est le fils de Pierre-Joseph Varennes,



In loving memory - Tenebrae Choir

Liberté Even though it is only 20 minutes in length, the work is a supreme test of stamina, technical agility, range, aural skill and musicianship Poulenc maintains a basic antiphonal structure in each of the movements, juxtaposing the two choirs in virtuosic ways (at various times suggesting argument, distance, amplification



FRANCIS POULENC CD NOTES & TEXTS 2013

18 Liberté 4 16 QUATRE PETITES PRIÈRES DE SAINT FRANÇOIS D’ASSIS (1948) 19 Salut, Dame Sainte 2 16 20 Tout puissant Dieu 1 20 21 Seigneur, je vous en prie 1 22 22 O mes très chers frères 1 58 UN SOIR DE NEIGE (1944) 23 De grandes cuillers de neige 1 11 24 La bonne neige 1 56 25 Bois meurtri 2 17 26



Introduction to Global Music

The Chanson française is known and enjoyed beyond France What is the challenge for scene recalling Delacroix’s “La liberté guidant le peuple”)



Florent Pagny : Ma liberté de penser

B2 Que représente pour vous la liberté de penser Où commence-t-elle ? Où s’arrête-t-elle ? Etes-vous d’accord avec la conception défendue par la chanson ? B1, B2 En petits groupes, faites une liste des droits et de »s devoirs su citoyen et présentez vos résultats à la classe Que pensez-vous de ces règles ? Retour à la liste



1 Patricia Kaas : Ma liberté contre la tienne

La liberté Vocabulaire : un détour : un trajet indirect être à portée de la main : être proche tourner court : s’arrêter tout à coup 1 Avec le titre de la chanson Ecrire au tableau le titre de la chanson Comment comprenez-vous ce titre ? Est-il possible d’échanger sa liberté contre autre chose ? Dans quel cas ? 2 Visionner le clip



LA CHANSON ENGAGEE Œuvre principale: Œuvres comparatives

Il y a une personnification de la France, elle a pleurée , elle a une liberté, à moins que ce ne soit la liberté de Charlie Cette confusion est utile au message de la chanson Il affirme que la liberté de la France ou du journal est immortelle(V6-7) Il y a confusion possible entre le journal et la France, en effet les deux sont



3 IAM : Nés sous la même étoile - USC Dana and David

Faites la liste des problèmes sociaux évoqués dans la chanson Résumez ensuite la chanson en une ou deux phrases Quelles sont les différences et les ressemblances avec la situation dans votre pays ? 6 Expression écrite Etes-vous d’accord avec la phrase suivante: « Le berceau lève le voile, multiples sont les routes qu'il dévoile » ?



Les besoins qui sont à l’origine des sentiments

Les besoins qui sont à l’origine des sentiments Autonomie • liberté de choisir ses rêves, ses projets de vie, ses valeurs • liberté de choisir son plan d'action pour réaliser ses rêves, ses projets de vie, ses valeurs

[PDF] liberté citation

[PDF] liberté contractuelle citation

[PDF] liberté contractuelle ses limites

[PDF] liberté d'expression

[PDF] Liberté D'expression et Vie Privée

[PDF] liberté d'expression versus droit ? la réputation

[PDF] liberté d'expression article

[PDF] liberté d'expression citation

[PDF] liberté d'expression constitution

[PDF] liberté d'expression cycle 3

[PDF] liberté d'expression dans le monde

[PDF] liberté d'expression date

[PDF] liberté d'expression définition larousse

[PDF] liberté d'expression exposé

[PDF] liberté d'expression limites

1

Introduction to Global Music

The Center for European Studies (CES) and other Area Studies Centers at the University of North Carolina at Chapel Hill are collaborating with the student-run radio station WXYC in the production of the Global Music Show. This monthly hour-long program features music from a particular area of the world combined with commentary by guest scholars, who discuss the music played in the context of the culture and history of the region that produced it. To support cultural learning, CES has created student listening guides, pre- and post-listening discussion questions, and resource links for each of their Global Music programs. The programs run about one hour, and so listening and discussion would work well for block schedule classes. If your class runs the traditional hour length, you can have the class listen over two periods, and then discuss. Alternatively, you can assign the listening for homework, and hold the discussion during class time. Music can teach us much about a culture that never appears in a textbook. Use these programs and teaching resources to connect your students with European cultures in a dynamic, new way. Encourage students to continue their exploration of Europe through music.

The (Re)Invention of the Chanson française

Mercédès Baillargeon

Pre-Listening Questions

Ask students to think about these questions before you listen to the program. Write their answers on the board.

1. What kinds of music do you usually associate with France? What instruments do you usually

expect to hear? What are the French

2. In this songs from a tradition called chanson française. This

variety of French popular song emphasizes the poetry of the French language. Make a prediction. What will the music sound like? Why do you think the music has this name? 2 Name ________________________________________________

The (Re)Invention of the Chanson française.

As you listen, write down your answers.

The (Re)Invention of the Chanson française

Mercédès Baillargeon

Listening Guide

1. The show opens with a brief description of the chanson française musical genre. What does

this genre emphasize?

2. When did this tradition begin? When did it become enormously popular?

3. The tradition of the chanson française developed out of an earlier movement apart from

music. What was the art form that inspired the chanson française?

4. chansoneurs who are the mainstay of the tradition (Tourné, Piaf,

Brel, Aznavour). Listen to the songs, n

arrangement, and the emotional tone. What common qualities can you find? What sets each chansoneur apart? 5.

6. Several American popular artists have sung Jacques Bchansons. Name some of those

mentioned. 7. 3

8. How did French musical culture change in the 1960s?

VRQquotesdbs_dbs4.pdfusesText_7