[PDF] EDUCATION - Wellesley College



Previous PDF Next PDF







Tartuffe et la sincérité - Érudit

par Cléante 1 D'une façon générale, la morale de Molière n'est point, comme le prétendait Brunetière, l'adoration de la nature, moins encore le libertinage, comme on a pu le soutenir 13 Henri Busson et Antoine Adam sont d'accord pour voir, dans l'œuvre de Molière, l'amour de la vertu et de la raison 14 Son christianisme, « purifié



MOLIÈRE - LHistoire antique des pays et des hommes de la

Cet opuscule ne s'adresse qu'à un petit nombre d'amis et de lettrés qui ont le culte de Molière ; aussi n'a-t-il été tiré qu'à cent cinquante exemplaires J'y ai réuni quelques articles auxquels le journal le Temps a prêté récemment sa large publicité, et que ses lecteurs ont accueillis avec l'indulgence qu'ils veulent



Quel est limpact de la démarche expérimentale sur la motivation?

de la séance d’arts visuels, Célia Chabert et Anne-Laure Nowicki pour leur aide aux enregistrements vidéo et le personnel de l’école Sévigné pour l’aide matérielle qu’ils ont apportée lors d’une séance de sciences expérimentales Nous remercions aussi nos proches d’avoir pris le temps de relire notre mémoire Merci à Mme



EDUCATION - Wellesley College

1986 in Entre le Gouffre et l'Azur, spectacle about Charles Baudelaire and his Works, USA 1985 Mme Pernelle in Tartuffe by Molière, Estelle, in Huis Clos by Sartre, USA 1984 Mme Boulingrin in Les Boulingrin by Courteline, USA In Poétique Prévert, USA 1983 Georgette in L'Ecole des Femmes by Molière, USA

[PDF] Le judaisme

[PDF] Le judaÏsme et la dispora!!!!!

[PDF] le juge administratif est-il le juge constitutionnel

[PDF] le juge administratif et la constitution dissertation

[PDF] le juge administratif et la constitution plan

[PDF] le jugement de salomon de nicolas poussin

[PDF] le jugement définition

[PDF] LE JUIF ETERNEL HISTOIRE DES ARTS

[PDF] Le juste et l'injuste ne sont ils que des conventions

[PDF] le juste et l'injuste définition

[PDF] le juste et l'injuste en philosophie

[PDF] le juste et l'injuste ne sont-ils que des conventions introduction

[PDF] Le juste prix

[PDF] le k analyse de l'oeuvre

[PDF] le k buzzati texte intégral

CATHERINE MASSON

12 Russell Rd. Apt 401 Wellesley College

Wellesley, MA 02482 French Department

cmasson@wellesley.edu Wellesley, MA 02481-8201 (781) 431-6142 (781) 283-2417

EDUCATION

Ph.D., French, University of Michigan, Ann Arbor, Michigan, 1988.

Dissertatio

Maîtrise de Français, langue et littérature médiévales, (mention très bien), Université de Haute-Bretagne,

Rennes, France, 1981.

Licence de Portugais, Université de Haute-Bretagne, 1980. Diploma de Honra, Instituto de Cultura e Lingua Portuguesa, Lisboa, 1980. Licence de Sciences du Langage et de la Culture, Université de Haute-Bretagne, 1979. Licence de Lettres Modernes, Université de Haute-Bretagne, 1979.

ACADEMIC EXPERIENCE

2003-present Professor of French, Wellesley College, Wellesley, MA.

2010-2012 Director of Junior Year Program, Wellesley-in-Aix, Aix-en-Provence, France.

2008-2010 Chair of Theatre Studies Reappointment and Promotion Committee.

Spring 2010 Associate Director of Wellesley-in-Aix, Wellesley College, Wellesley, MA.

2009-2010 Chair of Reappointment and Promotion Committee for the reappointment review of

Director of Theatre Studies

Spring 2007 Chair, French Department, Wellesley College, Wellesley, MA. Fall 2003 Director of Junior Year Program, Wellesley-in-Aix, Aix-en-Provence, France.

2002-2003 Director of Junior Year Program, Wellesley-in-Aix, Aix-en-Provence, France.

2001-2002 Associate Director of Wellesley-in-Aix, Wellesley College, Wellesley, MA.

1999-2002 Chair, French Department, Wellesley College, Wellesley, MA.

1996-2003 Associate Professor of French, Wellesley College, Wellesley, MA.

1992-1993 Director of Junior Year Program, Wellesley-in-Aix, Aix-en-Provence, France.

1991-1992 Associate Director of Wellesley-in-Aix, Wellesley College, Wellesley, MA.

1989-1991 Director of the French House, Wellesley College, MA.

1988-1996 Assistant Professor of French, Wellesley College, Wellesley, MA.

1986-1987 Instructor, Residential College, Ann Arbor, MI, (also 1983, 1985).

1983-1986 Instructor, Summer Language School, Middlebury College, Middlebury, VT.

1984-1988 Coordinator and Lecturer, University of Michigan.

Training and supervision of teaching assistants in second-year French program.

1982-1985 Director of the French House, University of Michigan, Ann Arbor, MI.

1981-1984 Teaching Assistant of French, University of Michigan, Ann Arbor, MI.

THEATRICAL EXPERIENCE

Creative work for the stage

2004 George Sand ± Gustave Flaubert, Echanges Epistolaires. Play performed in France, Switzerland,

Monaco, and the USA (2004-2007), published in 2006.

1996 Pour Faire le Portrait de PrévertPlay performed in the USA,

France, Germany and Switzerland (1996-2001). Text registered at the SACD (Société des Auteurs &

Compositeurs Dramatiques), Paris, 2001.

2

Acting

2008 Theatrical Readings: Monologues from Cosima by George Sand, The Eighteenth International George

Sand Conference: , The University of

California at Santa Barbara, September.

1996 Claire in Les Bonnes by Jean Genet, USA.

Participation in a student production of Always the Same Game, voice of Madame Danzard, the French mother, Ruth Nagel Jones Theater, Wellesley College.

1995 Entre le Gouffre et l'Azur, spectacle about Charles Baudelaire and his Works, USA.

(One of three main characters) Estelle in Huis Clos by Sartre, Germany & Switzerland.

1994 Estelle in Huis Clos by Sartre, Switzerland.

1992 Estelle in Huis Clos by Sartre, Germany.

1991 Estelle in Huis Clos by Sartre, USA.

1986 in Entre le Gouffre et l'Azur, spectacle about Charles Baudelaire and his Works, USA.

1985 Mme Pernelle in Tartuffe by Molière, Estelle, in Huis Clos by Sartre, USA.

1984 Mme Boulingrin in Les Boulingrin by Courteline, USA. In Poétique Prévert, USA.

1983 Georgette in L'Ecole des Femmes by Molière, USA. Mme Chouilloux in On purge bébé by Feydeau.

Staging

1997 Assistant to the Director for Le Jeu de l'Amour et du Hasard, by Marivaux, USA.

Directing

2010 Phèdre by Racine, sponsored by the French House, Wellesley College, May 7 & 8.

2007 George Sand Gustave Flaubert, Echanges Epistolaires. Play performed in Vevey, Switzerland, the

U.S.A and Puerto-Rico.

2007 Huis Clos by Sartre: New Production Huis Clos 2005, performed in Weimar/Lahn and in

Frankfurt-am-Main, Germany.

2006 George Sand Gustave Flaubert, Echanges Epistolaires. Play performed in Monaco for the National

Day, and in Fribourg and Berne, Switzerland.

2005 Huis Clos by Sartre: New Production Huis Clos 2005 to celebrate Sartre Centennial. (Staging,

designing of decor and costumes), performed in France and the USA.

2004 George Sand Gustave Flaubert, Echanges Epistolaires by Catherine Masson (staging, designing of

decor and costumes). Spring 2004.

PROFESSIONAL AWARDS

Nominated for the Price Sony Labou Tansi given by the House of Writers from Francophonies in Limousin

(France), January 2007. Research Grant for research on Olympe de Gouges and George Sand, Committee on Faculty Awards.

Wellesley College, 2006.

Research Grant for an edition of 8 plays by Marguerite de Navarre, Committee on Faculty Awards.

Wellesley College, 2005.

Research grant for project on George Sand and The Revolution of 1848, Committee on Faculty Awards, 3

Wellesley College, 2001.

Research grant for publication of , Committee on

Faculty Awards, Wellesley College, 1995.

Research grant for project on women playwrights, Committee on Faculty Awards, Wellesley College, 1991.

Pew Summer Seminar on Literary Criticism, Wellesley College, 1990.

Research grant to study the role of the director as rewriter, interview of Eugene Ionesco and Antoine Vitez,

director of the Comédie-Française, Committee on Faculty Awards, Wellesley College, 1988. Castro em Os Lusiadas de Camoes e em La Reine Morte of Coïmbra, Portugal, 1980.

PUBLICATIONS

Books

Edition and Presentation of Cosima 2013.

Co-editor of George Sand : Une écriture expérimentale, New Orleans: Presses Universitaires du Nouveau

Monde, 2006.

Co-editor of 8 plays by Marguerite de Navarre in : XVIe siècle. Saint-Etienne, coll. " La cité des dames » nº 5, déc.2006. Play : George Sand-Gustave Flaubert, échanges épistolaires, Paris 2006. L'Autobiographie et ses aspects théâtraux chez Michel Leiris, Paris: L'Harmattan, 1995.

Articles

" Lupo Liverani, adaptation du Damné pour doute de Tirso de Molina et testament théosophique de George

Sand », in " Staging the Self », Women's Voices: Critical Essays on Francophone Women's Theater, C.

Beach & J. Johnston éds., Women in French Studies, (Forthcoming 2014). " Écriture, performance et George Sand, O. Bara et C. Nesci éds., Ellug, Grenoble, (Forthcoming 2014).

13 Entries on plays by George Sand, one entry on " Adaptation des romans à la scène », one on " Bérengère »

in Dictionnaire George Sand, Paris, Champion (forthcoming).

" De la correspondance à la scène : les coulisses de la pièce George Sand-Gustave Flaubert, échanges

épistolaires, in Des vérités de raison et de sentiment. Lectures de la correspondance Flaubert-

Sand, LQWLPHquotesdbs_dbs46.pdfusesText_46