ARMAN thématique : « Art Création culture » En quoi la société de consommation influence-t-elle la création artistique ? Les artistes sont influencés par
Arman DIVIONIS MECHANICA FOSSILIA ARMAN 1976 Carte d'identité Nature de l'œuvre : Sculpture Création : 1976 Matériaux : béton pièces métalliques en
ARMAN GUERRE ET PAIX AVEC LES OBJETS Jean-Pierre De Villers J'ai toujours aimé l'œuvre d'Arman C'est une œuvre que j'ai suivie de près depuis
Analyser le support : Titre/auteur/éditeur la couverture de l'album la structure du texte ´ Lire pour comprendre : découvrir l'histoire de l'album
Espoir de paix ARMAN oeuvre offerte en 1995 par la France au Liban Dimensions poids : 32 m 6 000 tonnes Lieu: sur la route de Beyrouth à Damas au
Artiste: ARMAN Date: 1982 Technique: Voitures et béton Dimensions: H 1950m Lieu d'exposition: Jouy-en-Josas parc du château de Montcel
Nature de l'œuvre : Accumulation et collage • Titre : Autoportrait-robot • Auteur : Arman Fernandez (1928-2005) dit ARMAN • Date de création : 1992
Auteur Arman cofondateur du mouvement des » Nouveaux réalistes » Peut aussi faire penser à de masques africains qu'Arman collectionnait
VLDB Endowment Inc
Arman is most associated with the Nouveau Réalisme (New Realism) movement that emerged in 1960, and which represented France's response to the trend of Pop art that was sweeping Europe and the United States. Arman had first emerged as a lyrical abstract painter, but he soon rejected the style and began making sculpture inspired by the concept of th...
Many of Arman's early sculptures point to the strangeness inherent in the idea of identical, mass produced objects. Gathering these identical objects together, he distracts us from their functional...
Initially an abstract painter, Arman became more interested in the ideas surrounding the emergence of Pop Art. In the early 1960s, the artist began a series of works aimed at critiquing of consumerism, waste, and mass production, known as poubelles, or trash cans.
Arman had first emerged as a lyrical abstract painter, but he soon rejected the style and began making sculpture inspired by the concept of the readymade.
But Arman's method of accumulating objects shifts the emphasis from the peculiarities of the individual object to the phenomena of repetition and mass production.
Arman's work is an important bridge between European and American trends in Pop art in the 1960s through the 1970s. His own collection of African Art has been an invaluable addition to institutions worldwide, including the Museum of African Art in New York, where his wife is a current board member.